5 Ocak 2012 Perşembe

..sisko bey amca

.. eve dönüyorum arabanın içi tıklım tıklım dolu.
haftanın yorgunluğunun üzerine birer ikişer soğuk bira içen isanların eve dönüş zamanı. duraklarda durdukça kalabalıklaşıyor arabanın içi. dışarısı soğuk içerisi ise nefes alıp veren insanlarla dolu ve arabanın camları buğu içinde. dışarıyı izlemek zorlaşıyor. şöyle teker teker insanlara bakarken, yaşlı göbekli bir adam! isanları ite kaka bana doğru yaklaşıyor.
..neden  bana bakıyor ki!
..geldi  oturdu yanıma. ister istemez tedirgin etti. elimle camın buğusunu sildim dışarıyı izlemek istedim. hafif eğilerek biraz camı açma durumunda buğuların yok olacağını söyledi. kelimeler ağzında top şeklini alıyordu sanki. söylediklerini anlamak biraz zordu. hafif yaklaşmasıyla benim bira kokum onun rakı kokusu bi anda çarpıştı sanki.
.. camı açtım temiz hava içeriye dolmaya başladı. bütün camlar kapalı olduğundan oldukca havasızdı içersi. şişko bey amca ağzında yine birşeyler yuvarlamaya başladı,
- hava o kadar da soğuk değil.
- kış geldi ya insanlar rol yapıyor! baksana şunlara montlarını giymişler atkılarını sarıp sarmalamışlar. kış ya öyle olmalı ya nasılda rollerine bürünmüşler.

Aslında gerçekten dışarıda aşırı bir soğuk yoktu ama herkes kışlık kostümlerini giymiş tir tir titriyordu.. şişko bey amcanin kanında içmiş olduğu rakı ise alev topu gibi ilerliyordu.

19.12.2010
Funda Karataş
..küçümen defterimi buldum. tanımadığım bi çok insan hakkında birşeyler yazmışım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder